Všeobecné Obchodné Podmienky

NATURPRIME VOP

Zmluva uzatvorená na základe tohto dokumentu nebude evidovaná (nie je prístupná dodatočne, uzatvorenie zmluvy sa potvrdzuje údajmi uvedenými v objednávke), uzatvára sa konkludentným právnym vyhlásením a nepredstavuje zmluvu uzatvorenú písomne. Jazyk zmluvy je slovenský a neodkazuje na kódex správania. V prípade otázok týkajúcich sa prevádzky internetového obchodu, objednávania a doručovania produktov sme vám k dispozícii na uvedených kontaktných údajoch.

Tieto VOP sa vzťahujú na webovú stránku Poskytovateľa služby (https://dolixir.sk) a jej subdomény. Tieto VOP sú trvalo dostupné  na tejto webovej stránke: https://dolixir.sk/vop.

Definície:

Používateľ: každá fyzická osoba, právnická osoba alebo organizácia, ktorá využíva služby dodávané poskytovateľom na základe zmluvného vzťahu.

Spotrebiteľ: Používateľ, ktorý pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.

Podnikateľ: osoba konajúca v rámci svojho povolania, zamestnania alebo podnikateľskej činnosti.

Poskytovateľ služby: fyzická alebo právnická osoba alebo organizácia bez právnej subjektivity poskytujúca služby spojené s informačnou spoločnosťou, ktorá poskytuje službu Používateľovi na základe zmluvného vzťahu.

1. ÚDAJE O POSKYTOVATEĽOVI:

Poskytovateľ služby: NaturPrime Hungary Kft.

Sídlo poskytovateľa služby (a miesto pre vybavovanie sťažností): H-1134 Budapešť, Váci út 47/B Ü-1.

Kontaktné údaje Poskytovateľa služby, pravidelne používaná e-mailová adresa na kontaktovanie zákazníkov: info@dolixir.sk.

IČ spoločnosti/registračné číslo poskytovateľa služby: 01-09-331904

IČ DIČ poskytovateľa služby: HU26348483

Telefónne číslo: +421233221272

Jazyk zmluvy: slovenský

Názov, adresa, e-mailová adresa poskytovateľa ukladania údajov: NetMasters Europe Kft.,H-4200 Hajdúszoboszló, Diószegi S. u. 5., szia@netmasters.hu.

 

2. ZÁKLADNÉ USTANOVENIA:

2.1. Právne vzťahy predávajúceho so spotrebiteľom výslovne neupravené týmito VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Občiansky zákonník (§ 52), zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov, zákona č. 250/2007 Z.z., o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Z.z. o priestupkoch v znení neskorších predpisov, ako aj súvisiacimi predpismi. Na špeciálne produkty sa vzťahujú príslušné odvetvové právne predpisy. Povinné ustanovenia príslušných právnych predpisov sa vzťahujú aj na zmluvné strany bez osobitného ustanovenia.

2.2. Tieto VOP nadobúdajú účinnosť dňa 13. júna 2023 a zostávajú v platnosti až do ich odvolania. Akékoľvek zmeny týchto VOP zverejní Poskytovateľ služby na webovej stránke. Zmeny a doplnenia zmluvy nemajú vplyv na skôr uzatvorené zmluvy, t. j. nemajú spätnú účinnosť.

2.3. Poskytovateľ služby si vyhradzuje všetky práva týkajúce sa webovej stránky, akejkoľvek jej časti a obsahu, ako aj šírenia webovej stránky. Sťahovanie, elektronické ukladanie, spracovanie a predaj niektorého obsahu webovej stránky bez písomného súhlasu poskytovateľa služby je zakázané.

 

2.4. Poskytovateľ služby nezodpovedá za predaj alebo nákup produktov uverejnených na iných webových stránkach, ktoré nie sú prepojené s poskytovateľom služby a ktoré nie sú nim prevádzkované.

3. KÚPA

3.1. Používateľ je povinný poskytnúť svoje vlastné a pravdivé údaje pri používaní/objednávaní/ predplatení služby. V prípade uvedenia nepravdivých údajov alebo údajov, ktoré môžu byť spojené s inou osobou pri používaní/objednávaní/ predplatení služby bude uzatvorená elektronická zmluva neplatná, alebo ak ide o zastretie inej zmluvy, práva a povinnosti strán sa posudzujú na základe zastretej zmluvy. Poskytovateľ služby vylučuje svoju zodpovednosť, ak Používateľ používa jeho služby v mene inej osoby alebo údajmi inej osoby.

3.2. Poskytovateľ služby nenesie zodpovednosť za oneskorené doručenie produktu alebo iné problémy či chyby spôsobené nesprávnymi a/alebo nepresnými údajmi poskytnutými Používateľom. Poskytovateľ služby však informuje Používateľov, že po konzultácii s Používateľom môže v objednávke dodatočne opraviť nesprávne zadané údaje, aby neboli problémy s fakturáciou a doručovaním.

4. PREDÁVANÉ PRODUKTY, SLUŽBY A KÚPNE CENY

4.1. Výrobky je možné objednať online (v niektorých prípadoch telefonicky) v internetovom obchode. Kúpne ceny výrobkov sú uvedené v EURÁCH, ako hrubé ceny (t. j. zahŕňajú 20% DPH), ale nezahŕňajú dopravné náklady a poplatky za vykonávanie platieb. Neúčtujú sa žiadne dodatočné náklady za balenie, iba za darčekové alebo špeciálne balenie.

4.2. Poskytovateľ služby v internetovom obchode uvedie názov a popis výrobkov spolu s fotografiou  (opcionálne).

4.3. O nových akciových cenách, akcií a ich trvaní bude poskytovateľ služby informovať používateľov v plnom rozsahu. Poskytovateľ služby postupuje pri stanovovaní akciových cien v súlade so spoločnou vyhláškou Ministerstva rozvoja a poľnohospodárstva a Ministerstva práce a sociálnych vecí č. 4/2009 (30.I.) o podrobných pravidlách označenia výrobkov predajnou cenou a jednotkovou cenou, a uvedenia poplatkov za služby.

 

4.4. Ak bude uvedená v Internetovom obchode nesprávna cena napriek všetkej snahe Poskytovateľa služby, prípadne bude uvedená cena “0” alebo “1” EURO v dôsledku systémovej chyby, Poskytovateľ služby si vyhradzuje právo na jej opravu a nie je povinný potvrdiť objednávku, v ktorej je uvedená nesprávna cena, v tom prípade môže objednávku odmietnuť a ponúknuť správnu cenu. Používateľ má právo upravenú ponuku odmietnuť. V takom prípade bude Používateľ bezodkladne informovaný o nových údajoch po zistení resp. oprave chyby. Používateľ môže následne objednávku potvrdiť alebo odstúpiť od zmluvy. Pod nesprávnou cenou sa rozumie cena, za ktorú dodávateľ nemieni uzavrieť zmluvu. Podľa zákona č. 40/1964 Občiansky zákonník (§ 52), (ďalej len “Občiansky zákonník”) sa zmluva uzatvára vzájomným súhlasným prejavom vôle zmluvných strán. Ak sa zmluvné strany nemôžu dohodnúť na zmluvných podmienkach, t. j. ak nedôjde k vzájomnému súhlasnému prejavu vôle zmluvných strán, zmluva a z toho vyplívajúce práva a povinnosti nevzniknú.

5. POSTUP OBJEDNANIA

5.1. Registrácia v internetovom obchode nie je potrebná, používateľ môže objednávať aj bez registrácie.

5.2. Používateľ si môže nastaviť počet, kus/množstvo produktu/ov, ktoré chce zakúpiť.

5.3. Používateľ pridá vybrané výrobky do nákupného košíka. Používateľ si môže kedykoľvek prezrieť obsah košíka kliknutím na ikonu “košík”.

5.4.Používateľ uvedie adresu doručenia a vyberie spôsob platby:

  • na dobierku (v hotovosti alebo platobnou kartou)
  • online platobnou kartou
  • bankový prevod vopred.

5.5 Dopravné náklady (hrubé sumy):

Dopravné náklady pre Slovensko: 3,60 EUR s DPH, poplatok za dobierku 0,80 EUR (pri objednávkach na dobierku sa teda platí celkom 4,40 EUR). Ak sa tieto ceny zmenia, budeme vás o tom bezodkladne informovať v objednávkovom formulári a v týchto VOP.

5.6. Celková čiastka zahŕňa všetky náklady a bude uvedená v súhrne objednávky a v potvrdzujúcom e-maile. Pri prevzatí tovaru od zasielateľskej spoločnosti je kupujúci povinný skontrolovať doručený balík, a neporušenosť obalu všetkých balíkov za prítomnosti kuriéra. Ak je zásielka poškodená, nie je ju povinný prevziať. Ak Používateľ zásielku neskontroluje, porušuje tým zmluvu a znáša z toho vyplývajúce dôsledky (dokázanie poškodenia výrobku). Výrobok(ky) sa doručuje/ú/ v pracovných dňoch v čase od 9.00 do 17.00 hod.

5.7. Po zadaní osobných údajov môže Používateľ odoslať svoju objednávku kliknutím na tlačidlo “OBJEDNAŤ”, predtým však môže zadané údaje opäť skontrolovať, zaslať pripomienku k svojej objednávke alebo nás informovať e-mailom o svojich ďalších želaniach súvisiacich s objednávkou.

5.8. Odoslaním objednávky berie Používateľ na vedomie, že mu vzniká platobná povinnosť.

5.9. Oprava chýb pri zadávaní údajov: Používateľ má možnosť pred dokončením procesu objednávania vrátiť sa do predchádzajúcej fázy, kde môže zadané údaje opraviť. Počas procesu objednávania je možné zobraziť alebo upraviť obsah nákupného košíka, ak košík neobsahuje množstvo, ktoré chce Používateľ objednať, môže upraviť počet v poli na zadávanie údajov. Kúpne ceny výrobkov sú uvedené v EURÁCH vrátane DPH (t. j. zahŕňajú 20% DPH), nezahŕňajú však poplatok za doručenie a poplatky spojené s platbou.

Ak si Používateľ želá vymazať výrobky v košíku, klikne na tlačidlo “X” “zrušiť”. Počas procesu objednávania má Používateľ možnosť opraviť/vymazať zadané údaje.

5.10. Po odoslaní objednávky obdrží Používateľ potvrdzujúci e-mail. Pokiaľ toto potvrdenie nedostane Používateľ v očakávanej lehote, najneskôr však do 48 hodín od odoslania objednávky Používateľa,je Používateľ oslobodený od povinnosti uzavrieť zmluvu.. Objednávka a jej potvrdenie sa považuje za doručené Poskytovateľovi služby alebo Používateľovi, keď mu bude k dispozícii. Poskytovateľ služby vylučuje svoju zodpovednosť za potvrdenie, ak potvrdenie nepríde včas, pretože používateľ pri registrácii zadal nesprávnu e-mailovú adresu alebo nemôže dostať správu z dôvodu nasýtenia úložného priestoru jej schránky.

5.11. Používateľ berie na vedomie, že potvrdenie uvedené v predchádzajúcom bode je nielen automatickým potvrdením ale považuje sa aj za uzavretie zmluvy. Dopravné náklady pre Slovensko:

3,60 EUR s DPH, poplatok za

dobierku 0,80 EUR 

6. SPRACOVANIE A PLNENIE OBJEDNÁVOK

6.1. Objednávky sa spracúvajú v pracovnom čase a v poradí v akom boli prijaté. Objednávkysa môžu podať aj mimo času uvedeného ako čas spracovania objednávky; ak je objednávka podaná po pracovnom čase, bude spracovaná nasledujúci pracovný deň.

6.2. Všeobecná lehota na plnenie je 5 pracovných dní odo dňa uzavretia zmluvy.

6.3. Na základe kúpnej zmluvy je poskytovateľ služby povinný previesť vlastnícke právo k výrobku (výrobkom), Používateľ je povinný zaplatiť kúpnu cenu a prevziať výrobok (výrobky).

6.4. Riziko škody prechádza na Používateľa v okamihu, keď Používateľ alebo ním určená tretia osoba prevezme výrobok(-y).

6.5. Ak Poskytovateľ služby nesplní svoj zmluvný záväzok, pretože výrobok(-y) uvedený(-é) v zmluve nie je(sú) k dispozícii, Poskytovateľ služby bezodkladne informuje o tom Používateľa, vráti mu zaplatenú kúpnu cenu a zabezpečí, aby Používateľ uplatnil svoje ďalšie práva stanovené zákonom v prípade chybného plnenia.

6.6. Poskytovateľ služby upozorňuje Používateľov na skutočnosť, že ak Používateľ neprevezme objednaný výrobok (výrobky) (bez ohľadu na spôsob platby), porušuje tým zmluvu a v súčinnosti s ustanovením Občianskeho zákonníka sa dostáva do omeškania.

To znamená, že Poskytovateľ služby bude v súlade s pravidlami konania bez príkazu – ak Spotrebiteľ neoznámí svoj úmysel odstúpiť od zmluvy (a neinformuje Poskytovateľa o tom,či si želá objednaný(é) výrobok(y) prevziať) – môže účtovať Používateľom obvyklé náklady na skladovanie a dopravné náklady (prípadne poplatok za dobierku) výrobku(ov).

Upozorňujeme Používateľov, že Poskytovateľ služby sa môže obrátiť na právnikov pri vymáhaní akýchkoľvek právnych nárokov vyplývajúcich z takéhoto porušenia zmluvy, a Používateľ nesie všetky ďalšie (právne) náklady (vrátane poplatkov za konanie o platobnom rozkaze).

7. PRÁVO NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

7.1.Podľa smernice Európskeho parlamentu a Rady 2011/83/EÚ o právach spotrebiteľov a Nariadenia vlády č. 45/2014 (II.26.) o podrobných pravidlách zmlúv uzatvorených medzi spotrebiteľom a podnikom, má spotrebiteľ právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu.

Spotrebiteľ môže svoje právo na odstúpenie od zmluvy alebo ukončenie zmluvy uplatniť do štrnástich dní odo dňa prevzatia tovaru ním alebo treťou stranou v ďalších prípadoch:

a) v prípade kúpnej zmluvy o predaji tovaru aa) výrobku,

ab) v prípade predaja viacerých výrobkov, ak sa dodanie jednotlivých výrobkov uskutočňuje v rôznom čase, na naposledy dodaný výrobok,

(ac) v prípade viacerých položiek alebo kusov tovaru na naposledy dodanú položku, a kusu,

(ad) v prípade, že sa má výrobok dodávať pravidelne v rámci určitého obdobia, na prvé dodanie.

7.2 Spotrebiteľ môže uplatniť svoje právo na odstúpenie od zmluvy prostredníctvom vyhlásenia alebo vzorovým formulárom na odstúpenie od zmluvy v prílohe k nariadeniu vlády č. 251/2012 Z. z.

7.3 Lehota na uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy je 14 dní odo dňa, keď Spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba, ktorá nie je dopravcom, prevezme tovar.

7.4. Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy aj v období odo dňa uzavretia zmluvy do dňa prevzatia tovaru.

7.5 Náklady na vrátenie tovaru znáša Spotrebiteľ, a nie Poskytovateľ služieb.

7.6. Ak si Spotrebiteľ uplatňuje právo na odstúpenie od zmluvy, neúčtujú sa mu žiadne iné náklady okrem nákladov na vrátenie tovaru.

7.7. Poskytovateľ služieb vrátí peniaze Spotrebiteľovi celkovú cenu objednaného tovaru, vrátane nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s plnením a to bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 14 dní odo dňa oznámenia o odstúpení zmluvy uzavretej na diaľku. Poskytovateľ služieb má však právo odložiť zmluvné plnenie.

7.8. Poskytovateľ služieb vrátí peňiaze Spotrebiteľovi bankovým prevodom, alebo iným spôsobom platby, s ktorým Spotrebiteľ výslovne súhlasil; Spotrebiteľ neznáša kvôli použitiu tohto spôsobu vrátenia peňazí žiadne dodatočné náklady.

7.9. Spotrebiteľ je povinný vrátiť tovar bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 14 dní odo dňa odoslania oznámenia o odstúpení od zmluvy Poskytovateľovi služieb.

7.10. V prípade písomného odstúpenie od zmluvy stačí, ak Spotrebiteľ zašle oznámenie o odstúpení od zmluvy do 14 dní.

7.11. Má sa za to, že Spotrebiteľ dodržal lehotu, ak vráti alebo odovzdá tovar (výrobky) pred uplynutím 14-dňovej lehoty. Vrátenie sa považuje za uskutočnené v lehote, ak Spotrebiteľ vráti výrobok (-y) pred uplynutím lehoty.

7.12. Spotrebiteľ znáša len priame náklady spojené s vrátením výrobku.

7.13. Poskytovateľ služieb nie je povinný uhradiť Spotrebiteľovi žiadne dodatočné náklady vyplývajúce z výberu iného spôsobu dopravy, odlyšného od tej najlacnejšej dopravy zabezpečenej Poskytovateľom služieb.

7.14. Poskytovateľ služieb môže zadržať vrátenie peniazí až do doby, kým tovar nebude vrátený alebo kým Spotrebiteľ nepredloží dôkaz o jeho vrátení, podľa toho, ktorý termín nastane skôr.

7.15. Ak si Spotrebiteľ želá uplatniť svoje právo na odstúpenie od zmluvy, môže tak urobiť písomne na niektorom z kontaktných údajov Poskytovateľa služieb (poštou alebo e-mailom, alebo prostredníctvom priloženého oznámenia) alebo telefonicky. V prípade oznámenia podaného poštou sa berie do úvahy dátum odoslania, v prípade oznámenia e-mailom dátum odoslania e-mailu a ak uplatňuje svojeprávo telefonicky, tak dátum telefonického hovoru. Spotrebiteľ môže vrátiť objednaný výrobok Poskytovateľovi služby poštou alebo kuriérom.

7.16.Nariadenia vlády č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

7.17. Smernica Európskeho parlamentu a Rady 2011/83/EÚ je k dispozícii tu: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/SK/TXT/?uri=uriserv%3AOJ.L_.2011.304.01.0064.01.SLK.

7.18. Spotrebiteľ sa môže obrátiť na Poskytovateľa služieb aj s inými sťažnosťami na kontaktných údajoch uvedených v týchto VOP.

7.19. Právo na odstúpenie od zmluvy sa vzťahuje len na Používateľov, ktorí sú považovaní za Spotrebiteľov podľa Občianskeho zákonníka (§ 52 ods. 4) aj zákona o ochrane spotrebiteľa (§ 2 písm. a) zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa).

7.20. Právo na odstúpenie od zmluvy sa nevzťahuje na podnikanie, t. j. osobu, ktorá koná v rámci svojho povolania, samostatnej zárobkovej činnosti alebo podnikateľskej činnosti.

7.21. Postup pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy:

7.21.1. Ak chce Spotrebiteľ uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy, musí o tom informovať Poskytovateľa služieb.

7.21.2. Spotrebiteľ svoje právo na odstúpenia od zmluvy uplatňuje v termíne, ak zašle oznámenie o odstúpení od zmluvy v lehote 14 dní. V prípade písomného oznámenia o odstúpení od zmluvy stačí poslať oznámenie do 14 dní. Ak Spotrebiteľ oznámí odstúpenie od zmluvy poštou, berie sa do úvahy dátum odoslania dopisu na pošte, v prípade oznámenia e-mailom sa berie do úvahy dátum odoslania e-mailu.

7.21.3. V prípade odstúpenia od zmluvy musí Spotrebiteľ bezodkladne, najneskôr však do 14 dní odo dňa oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť objednaný tovar na adresu Poskytovateľa služieb alebo ho odovzdať. Lehota sa považuje za dodržanú, ak je tovar odoslaný pred uplynutím 14-dňovej lehoty (t. j. nemusí byť doručený do 14 dní). Spotrebiteľ znáša náklady vzniknuté v súvislosti s vrátením tovaru v dôsledku uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy.

7.21.4. Poskytovateľ služieb však nie je povinný uhradiť Spotrebiteľovi dodatočné náklady vyplývajúce z výberu iného spôsobu dopravy, ako je najlacnejší obvyklý spôsob dopravy zabezpečený Poskytovateľom služieb. Spotrebiteľ môže uplatniť svoje právo na odstúpenie od zmluvy aj v období odo dňa uzavretia zmluvy do dňa prevzatia tovaru.

7.21.5. V prípade predaja viacerých výrobkov, ak sa dodanie každého výrobku uskutoční v inom čase, môže zákazník uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy do 14 dní odo dňa prevzatia posledného dodaného výrobku alebo v prípade výrobkov pozostávajúcich z viacerých dávok alebo kusov odo dňa prevzatia poslednej dodanej dávky alebo kusu. 

8. ZÁRUKA

Chybné plnenie

V prípade, že Poskytovateľ služieb bude plniť chybne, teda nebude splnená niektorá z podmienok kvality podľa zmluvy alebo pravidiel, považuje sa to za vadné plnenie. Právo z chybného plnenia Spotrebiteľovi nenáleží, ak Spotrebiteľ v čase uzavretia zmluvy vedel, že vec má vadu, alebo v čase uzavretia zmluvy o nej mal vedieť.

Akékoľvek ustanovenie v zmluve uzavretej medzi spotrebiteľom a podnikom, ktoré sa odchyľuje od ustanovení tejto kapitoly týkajúcich sa ručenia vecných nedostatkov a záruky v neprospech spotrebiteľa, je neplatné.

Používatelia, ktorí sú spotrebiteľmi v zmysle Občianskeho zákonníka, (§ 52 ods. 4) aj zákona o ochrane spotrebiteľa (§ 2 písm. a) zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa) majú nárok na viaceré záručné práva.

Ručenie vecných nedostatkov

8.1. V ktorých prípadoch má Používateľ právo na uplatnenie záruky?

V prípade chybného plnenia zo strany Poskytovateľa služieb môže Používateľ uplatniť voči Poskytovateľovi služieb reklamáciu v súlade s pravidlami Občianskeho zákonníka

8.2. Aké práva má Používateľ v rámci svojho nároku na uplatnenie záruky?

Používateľ môže podľa vlastnej voľby uplatniť tieto nároky: požadovať opravu alebo výmenu výrobku, okrem prípadov, kedy splnenie nároku Používateľa je nemožné alebo by pre spoločnosť znamenalo neprimerané náklady v porovnaní so splnením iného nároku. Ak opravu alebo výmenu nie je možné vykonať, môže požadovať o primerané zníženie ceny alebo dokonca môže odstúpiť od zmluvy. Používateľ svoje právo môže previesť na inú záruku, ale náklady spojené s týmto prevodom znáša používateľ, okrem prípadov, ak to bolo opodstatnené.

Spotrebiteľ je tiež oprávnený požadovať zníženie ceny alebo odstúpiť od kúpnej zmluvy – podľa závažnosti porušenia zmluvy -, ak

(a) dodávateľ nevykonal opravu alebo výmenu tovaru, alebo odmietol uviesť tovar do stavu v súlade so zmluvou;

(b) došlo k opakovanému neplneniu zmluvy napriek tomu, že podnikanie sa pokúsilo tovar uviesť do stavu v súlade so zmluvou;

(c)  vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžité zníženie ceny alebo okamžité ukončenie kúpnej zmluvy, alebo

(d) dodávateľ neuviedol tovar do stavu v súlade so zmluvou alebo je zrejmé, že sa to nestane v primeranej lehote alebo bez značnej škody spôsobenej Spotrebiteľovi.

Ak chce Spotrebiteľ odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vadného plnenia, dodávateľ je zodpovedný za dokázanie toho, že vada je nepodstatná.

Spotrebiteľ je oprávnený zadržať celú alebo časť neuhradenej kúpnej ceny, a to podľa závažnosti porušenia zmluvy, až kým dodávateľ nesplní svoje povinnosti týkajúce sa zmluvného plnenia alebo vadného plnenia zmluvy.

Primeraná lehota na opravu alebo výmenu tovaru sa počíta odo dňa, keď Spotrebiteľ oznámil vadu dodávateľovi.

Spotrebiteľ musí zabezpečiť odovzdanie tovaru dodávateľovi, aby sa mohla vykonať oprava alebo výmena.

V prípade zmluvy uzavretej medzi spotrebiteľom a dodávateľom musí dodávateľ zabezpečiť vrátenie vymeneného tovaru na vlastné náklady.

Zníženie kúpnej ceny je primerané, ak sa čiastka rovná rozdielu hodnoty tovaru, na ktorý má spotrebiteľ nárok v prípade plnenia zmluvy, a hodnoty tovaru, ktorý spotrebiteľ skutočne dostal.

Právo spotrebiteľa odstúpiť od kúpnej zmluvy možno uplatniť prostredníctvom právneho vyhlásenia adresovaného dodávateľovi o rozhodnutí odstúpiť od zmluvy.

Ak sa vadné plnenie týka len určitej časti tovaru dodaného na základe kúpnej zmluvy a podmienky na uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy existujú, spotrebiteľ môže odstúpiť od kúpnej zmluvy len v súvislosti s vadným tovarom, ale môže odstúpiť od zmluvy aj v súvislosti s akýmkoľvek ďalším tovarom, ak nemožno očakávať, že si spotrebiteľ ponechá len tovar, ktorý je v súlade so zmluvou.

Ak spotrebiteľ ukončí kúpnu zmluvu v celom rozsahu alebo vo vzťahu k časti tovaru dodaného na základe kúpnej zmluvy, je povinný

(a) vrátiť príslušný tovar dodávateľovi na jeho náklady, a

(b) dodávateľ je povinný vrátiť spotrebiteľovi cenu zaplatenú za daný tovar, akonáhle dostane tovar späť alebo potvrdenie o vrátení tovaru.

8.3. Aká je lehota, v ktorej môže Spotrebiteľ uplatniť nárok na záruku?

Po zistení vady je Používateľ (ak je spotrebiteľom) povinný túto vadu bezodkladne oznámiť Dodávateľovi. Za bezodkladné oznámenie sa považuje oznámenie vady v lehote do dvoch mesiacov odo dňa zistenia vady.Záručná povinnosť výrobcu zaniká uplynutím lehoty dvoch rokov od uvedenia ním vyrobeného výrobku na trh. Uplynutím lehoty sa záručný nárok premlčuje (jeden rok v prípade podnikania alebo použitých výrobkov). V prípade výrobkov s dátumom spotreby možno záruku uplatniť do konca dátumu spotreby).

8.4. Voči komu môže spotrebiteľ uplatniť reklamáciu?

Používateľ môže uplatniť svoj nárok vznikajúci zo záruky voči poskytovateľovi služieb.

8.5. Aké sú ďalšie podmienky na uplatnenie nárokov vznikajúcich zo záruky (ak je Používateľ spotrebiteľom)?

Do 1 roka odo dňa plnenia zmluvy neexistujú žiadne iné podmienky na uplatnenie nároku zo záruky okrem oznámenia vady, ak Používateľ preukáže, že výrobok alebo službu poskytol dodávateľ prevádzkujúci internetový obchod. Po uplynutí 1 roka odo dňa plnenia je však Používateľ povinný preukázať, že vada, ktorú zistil, existovala už v čase plnenia.

Záruka za výrobky

8.6. V akých prípadoch má právo uplatniť Používateľ svoj nárok na záruku na výrobok?

V prípade vady hnuteľnej veci (výrobku) môže Používateľ podľa vlastného výberu uplatniť buď záruku na vecné nedostatky, alebo záruku na výrobok.

8.7. Aké práva má Používateľ v rámci uplatnenia záruky na výrobok?

V rámci uplatnenia záruky na výrobok môže Používateľ požadovať len opravu alebo výmenu chybného výrobku.

8.8. V ktorých prípadoch sa výrobok považuje za chybný?

Výrobok je chybný, ak nespĺňa požiadavky na kvalitu platné v čase jeho uvedenia na trh alebo ak nedisponuje s vlastnosťami uvedenými v popise uvedenom výrobcom.

8.9. Aká je lehota na vybavenie reklamácie?

Záruka pre spotrebiteľa trvá 2 roky na tovar odo dňa, keď bol výrobok výrobcom uvedený na trh. Po uplynutí tejto lehoty stráca Používateľ toto svoje právo.

8.10. Voči komu a za akých ďalších podmienok môže Používateľ uplatniť reklamáciu výrobku?

Práva zo záruky na výrobok môže Používateľ uplatniť len voči výrobcovi alebo distribútorovi hnuteľnej veci. V prípade uplatnenia nároku zo záruky na výrobok musí Používateľ preukázať, že výrobok je chybný.

8.11. V ktorých prípadoch je výrobca (distribútor) zbavený od svojej povinnosti poskytnúť záruku na výrobok?

Výrobca (distribútor) je zbavený od povinnosti poskytnúť záruku na výrobok len vtedy, ak preukáže, že:

  • výrobok nebol vyrobený alebo uvedený do obehu v rámci jeho obchodnej činnosti, alebo
  • stav vedeckých a technických poznatkov v čase, keď sa uviedol výrobok do obehu nebol na takej úrovni, aby umožnil zistiť chybu; alebo
  • vada výrobku existuje kvôli uplatneniu zákona alebo normy stanovenej orgánom verejnej moci.

Výrobca (distribútor) musí preukázať len jeden z hore uvedených dôvodov.

Upozorňujeme vás, že nie je možné súčasne uplatniť záruku na vecné nedostatky a záruku na výrobok pre tú istú vadu. Ak však reklamácia záruky na výrobok bola úspešná, môžete si uplatniť nárok na záruku na vecné nedostatky voči výrobcovi za vymenený alebo opravený výrobok.

V prípade zanedbateľnej vady odstup od zmluvy nie je na mieste.

 

9. POSTUP PRI UPLATNENÍ REKLAMÁCIE (PRE POUŽÍVATEĽOV, KTORÍ SÚ SPOTREBITEĽMI)

9.1. Spoločná dohoda spotrebiteľa a dodávateľa sa nesmie odchýliť od ustanovení nariadenia v neprospech Spotrebiteľa.

9.2. Spotrebiteľ je povinný preukázať uzavretie zmluvy (faktúrou alebo potvrdením o kúpe).

9.3. Náklady spojené s plnením záručnej povinnosti znáša Poskytovateľ služieb (Občiansky zákonník).

9.4. Poskytovateľ služieb je povinný vypracovať zápisnicu o reklamácii alebo nároku na záruku Spotrebiteľa.

9.5. Poskytovateľ služieb je povinný poskytnúť spotrebiteľovi kópiu zápisnice a to preukázateľným spôsobom.

9.6. Ak sa Poskytovateľ služieb nemôže vyjadriť k plneniu záručnej reklamácie v čase jej oznámenia, poskytne svoje stanovisko Spotrebiteľovi do piatych pracovných dní vrátane dôvodov zamietnutia reklamácie a možnosti obrátiť sa na zmierovací orgán.

9.7. Poskytovateľ služieb uchováva zápisnicu tri roky odo dňa jej spísania a predloží ju na žiadosť orgánu.

9.8. Poskytovateľ služieb sa bude snažiť vykonať opravu alebo výmenu najneskôr do pätnástich dní.

Ak oprava alebo výmena trvá dlhšie ako 15 dní, informuje spotrebiteľa o predpokladanom čase opravy alebo výmeny. Tieto informácie sa poskytujú s predchádzajúcim súhlasom spotrebiteľa elektronickými prostriedkami alebo akýmkoľvek iným spôsobom.

 

10. RÔZNE USTANOVENIA

10.1. Dodávateľ je oprávnený využiť na plnenie svojich záväzkov služby sprostredkovateľa. Plne zodpovedá však za protiprávne konanie spostredkovateľa.

10.2. Ak sa niektorá časť týchto VOP stane neplatnou alebo nevykonateľnou, platnosť a vykonateľnosť ostatných častí tým nie je dotknutá.

10.3. Ak Poskytovateľ služieb neuplatní akékoľvek svoje právo vyplývajúce z týchto VOP, nepovažuje sa to za vzdanie sa takéhoto práva. Vzdanie sa práva nie je platné, ak nie je vyjadrené v písomnej forme. Ak Poskytovateľ služieb nedodrží striktne podmienky týchto VOP, to neznamená, že sa vzdáva svojho práva dodržiavať tieto podmienky v budúcnosti.

10.4. Poskytovateľ služieb a Používateľ sa pokúsia urovnať svoje spory zmierom.

10.5 Keďže stránka môže byť navštevovaná aj z iných krajín, Používatelia berú výslovne na vedomie, že rozhodným právom vo vzťahu medzi používateľom a poskytovateľom služieb je slovenské právo. Ak je používateľ spotrebiteľom, výlučnú právomoc vo všetkých sporoch vyplývajúcich z tejto zmluvy má podľa Občianskeho súdneho poriadku súd v mieste bydliska žalovaného (spotrebiteľa).

10.6. Poskytovateľ služieb neuplatňuje rozdielne všeobecné podmienky prístupu k produktom v internetovom obchode spojené so štátnou príslušnosťou, bydliskom alebo sídlom Používateľa.

10.7. Poskytovateľ služieb neuplatňuje rozdielne podmienky týkajúce sa platobných transakcií– v súvislosti s ním akceptovanými spôsobami platieb – z dôvodov súvisiacich so štátnou príslušnosťou, bydliskom Používateľa, miestom vedenia bankového účtu, sídlom poskytovateľa platobných služieb alebo miestom vydania bezhotovostných platobných nástrojov v rámci Európskej únie.

10.8. Poskytovateľ služieb postupuje v súlade s NARIADENÍM EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY (EÚ) 2018/302 o riešení neodôvodneného geografického blokovania a iných foriem diskriminácie z dôvodu štátnej príslušnosti, miesta bydliska alebo sídla zákazníkov na vnútornom trhu, ktorým sa menia nariadenia (ES) č. 2006/2004 a (EÚ) 2017/2394 a smernica 2009/22/ES.

11. POSTUP UPLATNENIA REKLAMÁCIÍ (POUŽÍVATEĽOV, KTORÍ SÚ SPOTREBITEĽMI)

11.1. Poskytovateľ služieb sa snaží splniť všetky objednávky tak, aby objednávateľ bol čo najviac spokojný. Používateľ môže reklamáciu doručiť poskytovateľovi služby e-mailom, poštovo alebo oznámiť telefonicky.

11.2. Poskytovateľ služieb ústnu sťažnosť bezodkladne vyšetrí a v prípade potreby vykoná nápravu. Ak zákazník nesúhlasí s vybavením reklamácie alebo ak nie je možné reklamáciu okamžite vyšetriť, poskytovateľ služieb bezodkladne zaznamená reklamáciu a svoje stanovisko k reklamácii a kupujúci dostane kópiu záznamu.

11.3. Poskytovateľ služieb na písomnú sťažnosť odpovie písomne najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Uvedie dôvody zamietnutia reklamácie.  Poskytovateľ služieb uchováva zápis o reklamácii a kópiu odpovede po dobu 3 rokov. Na požiadanie ich predloží orgánom.

11.4. Informujeme vás, že v prípade zamietnutia sťažnosti môžete reklamáciu podať orgánu verejnej moci alebo zmierovaciemu orgánu, ako je uvedené nižšie:

11.5. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť orgánu na ochranu spotrebiteľa:

Slovenská obchodná inšpekcia:

Podľa zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov a o určení orgánu ochrany spotrebiteľa plní funkciu všeobecného orgánu ochrany spotrebiteľa: https://www.soi.sk/.

11.6. V prípade sťažnosti má spotrebiteľ možnosť obrátiť sa na nasledujúce zmierovacie orgány:

Slovenská Obchodná Inšpekcia
www.soi.sk

Spoločnosť ochrany spotrebiteľov (S.O.S) Poprad
http://www.sospotrebitelov.sk

Združenie na ochranu práv občana – AVES
http://www.zdruzenieaves.sk

11.7. Zmierovací orgán má právomoc riešiť spotrebiteľské spory mimosúdnou cestou. Úlohou zmierovacieho orgánu je pokúsiť sa dosiahnuť dohodu medzi stranami, a ak sa to nepodarí, vyniesť rozhodnutie vo veci s cieľom zabezpečiť, aby sa práva spotrebiteľov presadzovali rýchlym, účinným a hospodárnym spôsobom. Zmierovací orgán poskytuje poradenstvo o právach a povinnostiach Spotrebiteľa na žiadosť Spotrebiteľa alebo Poskytovateľa služieb.

11.8. V prípade cezhraničných spotrebiteľských sporov v súvislosti s predajom cez internet alebo so zmluvami o poskytovaní služieb cez internet môžu konať všetky zmierovacie orgány prevádzkované okresnými obchodnými a priemyselnými komorami(hlavného mesta), pričom sa zohľadňujú pravidlá právomoci stanovené v zákone č. 250/2007 Z. z. Zákon o ochrane spotrebiteľa.

11.9. Spotrebiteľ môže uplatniť svoju reklamáciu na EÚ platforme pre online riešenie sporov. Ak chcete získať prístup k tejto platforme, zaregistrujte sa v systéme Európskej komisie kliknutím sem. Po prihlásení môže spotrebiteľ následne podať sťažnosť prostredníctvom online na webovej stránke http://ec.europa.eu/odr.

11.10. Poskytovateľ služieb má povinnosť spolupracovať v rámci zmierovacieho konania, ak Spotrebiteľ požaduje o zmierovacie konanie. V tejto súvislosti je Poskytovateľ služieb povinný zaslať svoju odpoveď zmierovaciemu orgánu a zabezpečiť účasť osoby oprávnenej jednať na zmierovacom pojednávaní. Ak sídlo alebo prevádzkáreň dodávateľa nie je registrovaná v okrese komory príslušného územného zmierovacieho orgánu, povinnosť súčinnosti dodávateľa zahŕňa zabezpečenie možnosti písomného urovnania v súlade so žiadosťou spotrebiteľa.

11.11. Ak sa Spotrebiteľ neobráti na zmierovací orgán alebo ak tento postup nebol úspešný, pre vyriešenie sporu sa môže obrátiť na súd. Na začatie súdneho procesu sa podáva žaloba, ktorá musí obsahovať nasledujúce informácie:

  • príslušný súd;
  • mená, bydlisko a uvedenie zmluvných strán a ich zástupcov;
  • právo, ktoré sa má vymáhať, s uvedením skutočností, na ktorých sa zakladá, a dôkazov na podporu týchto skutočností;
  • údaje, z ktorých možno odvodiť právomoc a príslušnosť súdu;
  • žiadosť o konečné rozhodnutie súdu.

K návrhu na začatie konania sa musí priložiť listina alebo kópia listiny, ktorá je základom reklamácie a slúži ako dôkaz.

12. AUTORSKÉ PRÁVO

12.1. Webové stránky https://dolixir.sk/ sú kvalifikované ako autorské dielo, preto je zakázané sťahovať (kopírovať) ich obsah alebo akejkoľvek ich časti, verejne prenášať, inak používať, uchovávať v elektronickej podobe, spracovávať alebo predávať bez písomného súhlasu poskytovateľa služieb. Používateľ si však môže uložiť VOP a Pravidlá ochrany osobných údajov v akejkoľvek forme bez splnenia akýchkoľvek podmienok alebo obmedzení.

12.2. Reprodukovať akýkoľvek materiál z webových stránok https://dolixir.sk/ a databázy je možné iba písomným súhlasom poskytovateľa služieb a odkazom na tieto webové stránky.

12.3. Poskytovateľ služby si vyhradzuje všetky práva na všetky prvky svojej služby, ako napr. názov domény, z nich vytvorené sekundárne názvy domény a internetový reklamný povrch.

12.4. Je zakázané adaptovanie alebo autentizácia webových stránok https://dolixir.sk/ alebo ich časti; vytváranie používateľských ID a hesiel podvodným spôsobom; používanie akejkoľvek aplikácie, ktorá by mohla webové stránky https://dolixir.sk/ alebo akúkoľvek jej časť upraviť alebo indexovať.

12.5. Webové stránky https://dolixir.sk/ sú chránené autorským právom. Bez predchádzajúceho písomného súhlasu poskytovateľa služieb nie je povolené ich používať na iné účely ako na odkazovanie.

12.6. Používateľ berie na vedomie, že poskytovateľ služieb má právo na sankciu v prípade použitia bez súhlasu. Výška pokuty je 165 EUR vrátane DPH za obrázok a 55 EUR vrátane DPH za slovo. Používateľ berie na vedomie, že táto pokuta nie je neprimeraná a bude používať tieto stránky s týmto vedomím. V prípade porušenia autorských práv Používateľom požiada Poskytovateľ služieb o notárske osvedčenie, ktorého náklady budú tiež účtované na Používateľa, ktorý porušil autorské práva.

13. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV

Pravidlá ochrany osobných údajov webovej stránky sú k dispozícii tu: Odoslať objednávku – NaturPrime (dolixir.sk)

V Budapešti, 13. júna 2023.

Vzor oznámenia o odstúpení od zmluvy

(vyplňte a vráťte len v prípade odstúpenia od zmluvy)

Adresát: NaturPrime Hungary Kft., 1134 Budapešť, Váci út 47/B Ü-1,
info@dolixir.sk, +421 233 221272

Nižšie podpísaný/á, vyhlasujem, že uplatňujem svoje právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy/ukončenie zmluvy v prípade nasledujúceho výrobku/výrobkov:

Dátum objednávky / dátum prijatia:

Meno spotrebiteľa(ov):

Adresa spotrebiteľa(ov):

Podpis spotrebiteľa(ov): (v prípade písomného oznámenia):

Dátum: